سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کولینگ تاور چیلر و نکات قابل هنگام خرید آن

 

کولینگ تاور چیلر

کولینگ تاور

کولینگ تاور به انگلیسی   cooling tower و با معادل های برج خنک کننده، برج خنک کن و حتی کولینگ واتر نوع خاصی از مبدل های حرارتی هستند که شرایط تماس بیشتر آب و هوا را فراهم کرده تا دمای آب کاهش یابد. پس می توان نتیجه گرفت، هدف این دستگاه خنک کاری آبی است که توسط تجهیزات و فرآیند های صنعتی گرم می شود و حرارت ایجاد می کند.

کولینگ تاور چیلر

کولینگ تاور چیلر که پر کاربرد ترین مدل سیستم های خنک سازی مورد استفاده در صنایع و کارخانجات و پالایشگاه ها و پتروشیمی ها می باشد و گرمای تولید شده توسط کندانسور را به محیط آزاد یا اتمسفر منتقل می کند، به این صورت که آب گرم خروجی از کندانسور چیلر به بالای دستگاه خنک کن پمپ می شود و از آن جا به تشتک کولینگ تاور می ریزد.

در ادامه آب در آن به گردش در می آید و از بالای دستگاه به طرف پایین ریخته می شود. این آب در حین سقوط از درون پوشش های داخلی به نام پکینگ اسپلش که وظیفه افزایش سطح تماس را بر عهده دارد عبور کرده و با برخورد با هوای خنکی که از درون لوور ها و توسط فن و یا به صورت جریان طبیعی به درون کولینگ تاور چیلر جریان می یابد، گرمای خود را به هوا انتقال می دهد.

کولینگ تاور چیلر بیشترین کاربرد را در صنعت دارد که در دو گرید مکعبی و مدور طراحی و تولید می شود.

کاربرد های کولینگ تاور چیلر

کاربرد کولینگ تاور چیلر در صنعت بسیار گسترده می باشد، از جمله صنایعی که از کولینگ تاور چیلر استفاده و بهره برداری می کنند، عبارت است از:

·        پالایشگاه ها

·        پتروشیمی ها

·        نیروگاه های حرارتی

·        نیروگاه های اتمی

·        کارخانجات شیمیایی

·        کارخانجات غذایی

·        کارخانجات دارویی

·        کارخانجات تولید لبنیات و مواد غذایی

·        ریخته گری

·        گوره های القایی

·        صنایع نفتی

·        صنایع ذوب فلزات

·        صنایع تولید لاستیک و پلاستیک

·        صنایع تولید شیشه

·        صنایع تولید کاغذ

·        صنایع تولید سرامیک و کاشی

·        صنایع تولید خودرو

·        صنایع رنگ

·        و ...

تقریبا هر جایی از صنعت که در پروسه تولید و ساخت نیاز به آب خنک باشد از کولینگ تاور چیلر استفاده و بهره برداری می شود.

کاربرد های مختلف دیگر کولینگ تاور چیلر در کلیه رستوران ها، هتل ها، خوابگاه ها، دانشگاه ها، شرکت ها و ساختمان ها چند طبقه می باشد که دوست دارند با کم ترین قیمت بیشترین هوا و با کیفیت ترین آب را استفاده نمایند.

حتی اگر آب کافی در منطقه خود ندارید کولینگ تاور چیلر و تجهیزات هوا خنک یا آب خنک دیگر پیشنهاد ما به شما می باشد.

اهمیت سرویس های دوره ایی کولینگ تاور چیلر

سرویس های دوره ایی کولینگ تاور چیلر شامل موارد زیر می شود:

·        کنترل و تست الکتروموتور

·        گریس کاری قطعات مکانیکال

·        شستشوی بدنه بیرونی و داخلی

·        کنترل و تست کلیه پیچ و مهره ها

·        کنترل و تست قطعات فایبرگلاس و فلزی

·        شستشوی پکینگ و نازل ها و سیستم توزیع آب

·        کنترل و بالانس و تنظیم زاویه تیغه های سیستم فن

شستشوی کولینگ تاور چیلر

شستشوی کولینگ تاور چیلر بهترین راه برای خصلاص شدن از نشست رسوبات ناشی از سختی آب بر دیواره داخلی و بیرونی کولینگ تاور ها می باشد که نه تنها منجر به ظاهر نا مناسب دستگاه بلکه محل مناسبی برای کشت باکتری ها (لانجنیر) که برای سلامت انسان ها مناسب نیستند، می باشد.

برای خرید کولینگ تاور چیلر خوب و با کیفیت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کولینگ تاور چیلر با کیفیت از هزینه های اضافی مربوط به تعمیر و تعویض قطعات و خرید زود هنگام آن ها جلوگیری می کند.

پس در هنگام خرید کولینگ تاور چیلر با در نظر گرفتن نکات زیر بهترین خرید را داشته باشید.

بدنه کولینگ تاور چیلر

یکی از شاخص های یک کولینگ تاور چیلر خوب، بدنه با کیفیت می باشد که در برابر اشعه یو وی مقاوم باشد.

بدنه کولینگ تاور چیلر که لرزش نداشته باشد، در مقابل باد و طوفان و رطوبت و خوردگی مقاوم می باشد. ضخامت نرمال و مطلوب برای یک کولینگ تاور چیلر با کیفیت 5 تا 7 میل می باشد.

لایه و الیاف

هر چه لایه های بدنه فایبرگلاس از الیاف با کیفیت تری باشد، در برابر اشعه یو وی و گرما و رطوبت اطراف استقامت بیشتری خواهد داشت.

ضخامت بدنه بالا و تعداد لایه های متناسب و با کیفیت، لرزش صدای کم تر و عمر و راندمان و عملکرد بهتر کولینگ تاور چیلر را در پی دارد.

لزرش بیشتر کولینگ تاور چیلر باعث راندمان کم تر و همچنین آسیب وارد شدن به فن یا پروانه و کاهنده دور می شود همچنین باعث زود تر خراب شدن کولینگ تاور چیلر می شود.

الکترو موتور

الکترو موتور قدرت اصلی یک کولینگ تاور چیلر را تامین می کند، پس به برند الکترو موتور و دور موتور و کیلو وات آن در هنگام خرید حتما توجه فرمایید که متناسب با ابعاد، مصرف و کاربرد کولینگ تاور چیلر شما باشد.

پکینگ کولینگ تاور چیلر

معمولا پکینگ کولینگ تاور چیلر انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع مصرف، میزان سختی آب و ... و همچنین نوع کولینگ تاور چیلر از یکی از انواع پکینگ استفاده می شود. اما از لحاظ جنس به دو نوع PP و PVC با درجه بندی ها و کیفیت های متفاوت تقسیم بندی و به بازار ارائه می شوند. که با توجه نوع کولینگ تاور چیلر، مصرف و سختی آب پکینگ مناسب به خریداران پیشنهاد می شود.

بهترین نوع پکینگ کولینگ تاور چیلر نوع پکینگ PP می باشد که از مواد اولیه پتروشیمی طراحی و ساخته می شود.

پکینگ کولینگ تاور چیلر نوع PVC از مواد درجه دو و بازیافت شده تهیه می شود که اگر از کیفیت درجه یک و عالی استفاده کنند می توانند پاسخگو نیاز یک کولینگ تاور چیلر باشد. در غیر این صورت در اثر فشار، ضربه، گرما و رطوبت خیلی زود کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد و در نهایت کارایی و راندمان کولینگ تاور چیلر را پایین می آورد.

نردبان بازدید و کالسکه ای و فن گارد

جنس، قطر و ضخامت نردبان بازدید جهت تحمل وزن بازدید کننده و عدم خرابی و پوسیدگی در جهت جلو گیری از آسیب فرد سرویس دهنده الزامی می باشد.

کالسکه ای مقاوم برای حمل و نصب الکترو موتور، فن و ... و همچنین مقاوم در برابر خوردگی و رطوبت آب ناشی از حرکت پروانه یا فن لازم و ضروری می باشد.

فن گارد که بازدید کننده در هنگام سرویس و بازبینی کولینگ تاور چیلر باید بر روی آن حرکت کند و در صورتی که جنس، ضخامت و استحکام لازم را نداشته باشد، ممکن است باعث حادثه و خطر جانی برای فرد بازدید کننده از کولینگ تاور چیلر شود.

در این خصوص استفاده از گالنوانیزه گرم با کیفیت جارجی پیشنهاد می شود.

خدمات پس از فروش مطمئن و سریع

خدمات پس از فروش هر شرکت بسیار مهم می باشد چرا که امنیت خاطر و آرامش برای خریدار به ارمغان می آورد که در صورت خرابی و نیاز به تعمیرات و یا تعویض تجهیزات و قطعات کولینگ تاور چیلر دچار سردرگمی و هزینه اضافی جهت پیدا کردن متخصص و تامین قطعات نشود و بدون اتلاف وقت بتواند سریع خدمات مورد نظر را دریافت نماید.

ضمانت ها

ضمانت ها و تعهدات خوب و عالی یعنی مطمئن بودن از تولید و کیفیت کار هر سازنده یا فروشنده و همچنین راحت تر بودن هر خریدار. در کولینگ تاور چیلر ضمانت بدنه بالا تر از 7 سال یعنی کیفیت عالی بدنه.

هر شرکت یا کارخانه یا ساختمان صنعتی و تولیدی باید برای کاهش هزینه ها کوتاه مدت و بلند مدت خود به ارزش گذاری هزینه ها توجه کند و هر خرید را بر اساس اولویت و توجه به کاهش هزینه و تعمیرات و شرایط اقتصادی، سود و منفعتی که برایش دارد انجام دهد. خرید مطمئن و با تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش و کادر متخصص، با مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر صورت می پذیرد.

اگر شما از سازندگان ساختمان و برج های بلند و کارخانجات، هتل ها، بیمارستان ها و .... یا تامین کننده تجهیزات کارخانه ها باشید حتما برای مشتری شما مطمئن بودن از خرید با کیفیت در جذب مشتری های آینده تان موثر است.

شما با شرکت مهتاب گستر می توانید یک خرید مطمئن، با کیفیت عالی و تضمین شده را تجربه کنید.

با ما در تماس باشید:

تلفن: 66706377 و 66709528

همراه: 09127883721

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://cooling-tower.ir/ مراجعه نمایید.

سپاس از سایت یو آپلود